sobota, 28 grudnia 2013

Domowy chleb w 5 minut

Domowy chleb w 5 minut


Domowy chleb - poświęcając mu kilka minut wieczorem, rano na śniadanie mamy świeży chlebek, z chrupiąca skórką prosto z "domowej piekarni".  Przepis pochodzi z lemontreecafe

Pieczenie chleba sprawia mi wielka frajdę. Za każdym razem jestem jeszcze bardziej zmotywowana do podejmowania kolejnych prób. Kupiłam już kilka rodzajów mąki, żeby wypróbować kolejne, znalezione w internecie przepisy. 



Składniki do upieczenia bochenka chleba:
  • 1,5 szklanki ciepłej wody
  • 1  łyżka suchych drożdży
  • 1  łyżka soli
  • 3 i 1/4 szklanki mąki pszennej 750  chlebowej
Wykonanie:
  • do miski wlać ciepłą wodę, drożdże,  sól, dosypujemy mąkę
  • dokładnie wymieszać składniki
  • umieścić ciasto w plastikowym pojemniku z pokrywką
  • pozostawić w temperaturze pokojowej na 3,5 do 4 godzin (zostawiłam na 1 godzinę)
  • wstawić pojemnik do lodówki na noc (8 do 12 godzin)
  • rano uformować z ciasta chleb (w razie potrzeby podsypać mąką)
  • przykryć ściereczką i pozostawić chleb do wyrośnięcia przez około 40 minut
  • na dolną blachę wlewać 1 szklankę wrzątku
  • przed włożeniem chleba do pieczenia zrobić na nim nacięcia
  • piec w rozgrzanym do 220 C piekarniku przez około 40 minut
  • wyjąć z  piekarnika po 30 minutach
  • chleb  studzić na kratce
  • można zrobić więcej ciasta i przechowywać w lodówce do 2 tygodni 
 





4 komentarze:

  1. Piekny..jaki ładny miąższ:) takie proste i bezproblemowe przepisy sa najlepsze:)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie sądziłam, że zrobienie pysznego domowego chleba może być tak proste! Super!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny! Chyba zaraz nastawię taki bochenek na jutro :) Zwłaszcza, ze po Świętach mam nowiutki kamień do pieczenia pizzy i chleba do wypróbowania ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. :) To faktycznie dobry przepis i dobry chlebek...
    Ale pizza też fajna sprawa...właśnie podpatrzyłam gdzie mogę kupić taki kamień do pizzy....:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...