niedziela, 22 września 2013

Ciastko jabłkowo śliwkowe z kruszonki

Ciastko jabłkowo śliwkowe z kruszonki
wczoraj zrobiłam - dziś już go nie ma - bardzo smaczne wyszło
przeczytałam na blogu mirabelkowy 



składniki:
  • 6 śliwek
  • 2 duże jabłka (starte na tarce o dużych oczkach)
  • 1/3 kostki masa
  • 2 szklanki mąki
  • pół szklanki cukru trzcinowego
  • 2 żółtka
  • opakowanie cukru waniliowego
  • łyżeczke proszku do pieczenia
  • łyżeczkę cynamonu
  • pół słoiczka powideł śliwkowych
 wykonanie:
  • do miski dodać wszystkie składniki oprócz owoców i powideł
  • rezetrzeć w palcach aż powstanie kruszonka
  • na blachę wyłożoną papierem do pieczenia wsypać 3/4 kruszonki
  • zapiec w piekarniku przez 15 minut w 180 C
  • na  podpieczonym spodzie rozsmarować powidła, następnie starte jabłka i kawałki sliwek
  • całość posypać pozostałą kruszonką
  • piec przez 40 minut w 180 C
  

Muszę w najbliższym czasie powtórzyć ten placek,
ponieważ kruszonka wyszła mi zbyt drobna.
No i oczywiście dlatego, że był pyszny.... 

3 komentarze:

  1. Pyszne to mało powiedziane,prezentuje sie obłędnie i jabłka ze śliwkami to juz niebo dla mnie,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. zawsze ściągam kruszonkę z całego ciasta :) mama za to bije mnie po łapkach ;d

    OdpowiedzUsuń
  3. ...no tak...:) i dlatego jutro powtórka i poprawka, żeby kruszonki było więcej....

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...